![](img/oldalak/Digitalis_kultura_34_/Robotika_alapjai/Blokkprogramozas__Scratch_alapjai/A_Scratch_alkalmazas_inditasa/scratch.png)
A Scratch alkalmazás indítása
A Scratch egy online blokkprogramozási környezetet kínál a diákok számára.
![](img/oldalak/Digitalis_kultura_34_/Robotika_alapjai/Blokkprogramozas__Scratch_alapjai/A_Scratch_alkalmazas_felepitese/scratch.png)
A Scratch alkalmazás felépítése
A Scratch alkalmazás programozás képernyőjének részei és funkcióik.
![](img/oldalak/Digitalis_kultura_34_/Robotika_alapjai/Blokkprogramozas__Scratch_alapjai/A_szereplo_kivalasztasa/szereplo_vau.png)
A szereplő kiválasztása
Szereplőválogatás a készülő programunkhoz.
![](img/oldalak/Digitalis_kultura_34_/Robotika_alapjai/Blokkprogramozas__Scratch_alapjai/A_szereplo_beallitasa/szereplo_vau_1.png)
A szereplő beállítása
A program elkészítése előtt érdemes szereplőink tulajdonságait beállítani.
![](img/oldalak/Digitalis_kultura_34_/Robotika_alapjai/Blokkprogramozas__Scratch_alapjai/A_szinpad_kivalasztasa/szinpad.png)
A színpad kiválasztása
A program hátterét képek segítségével valódi színpaddá alakítjuk.