A Scratch felépítése
A Scratch alkalmazás programozás képernyőjének felépítése:
Ha a blokkok nevei még angolul jelennek meg, akkor a Nyelv beállításánál ki kell választanunk a magyar nyelvet.
A Szereplők ablakban választhatunk szereplőt magunknak, de fel is tölthetünk egy képet, sőt akár meg is rajzolhatjuk. Itt állíthatjuk be a szereplők nevét, helyét, méretét és irányát is. További lehetőségeket találunk a Jelmezek fülön.
A Hátterek ablakban választhatunk több kész háttér közül. Új háttereket is feltölthetünk, és rajzolhatunk is.
A blokkok (programutasítások) kategóriákban elrendezve jelennek meg. Egy-egy kategória nevére kattintva érjük el a kategóriába tartozó blokkokat.
A szükséges blokkokat a kódterületen követlenül egymás alá elhelyezve (összeillesztve) készíthetjük el a játékosok mozgatását végző programot.
A zöld zászlóra kattintva indíthatjuk el, és a piros stop táblára kattintva állíthatjuk le a program működését.
Szerző: Gál Tamás
Közzétéve: 2023-01-06 10:37:44